By – On אפריל 22, 2014 – In טיפים, מוטיבציה With No comment

להתאמן ליהנות ולהצליח – הסיפור של מיקי זיידה

כולל 6 סיבות עיקריות שעזרו לו להתמיד ולהצליח בספורט

מיקי זיידה, בן 43, אב לילדה בת 12, עובד ברשות המים כממונה תכנון אסטרטגי, החל להתאמן לפני מספר שנים בודדות.

מיקי זיידה

לאחר מלחמת לבנון השנייה בה השתתפתי הבנתי שאני חייב לעשות שינוי באורח חיי הלא ספורטיביים הכרוכים בישיבה רבה מול מחשב בעבודה ומחוץ לה. באותה תקופה שקלתי קרוב ל 100 ק"ג וסבלתי מכולסטרול גבוה ורמת שומנים גבוהה בדם. למרות שבילדות וגיל הנעורים עסקתי רבות בספורט (טניס, גלישת גלים, אופניים, סקווש, שחייה, קרטה,) הייתי מגדיר את אורח חיי בתקופה של מהשחרור מהצבא הסדיר ועד השנים האחרונות כרחוק מלהיות ספורטיבי. היה בי רצון גדול לשנות את אורח חיי לאורח חיים בריא יותר ולכן רק לפני מספר שנים בודדות התחלתי להתאמן באופן עצמאי וחובבני ללא מסגרת מסודרת.

חזרתי לשחות מעט ולשחק טניס – תחביבים בהם עסקתי כאמור בילדותי ללא שום הכנה גופנית מיוחדת. מהר מאוד הבנתי שכדי להנות כפי שהיה בעבר נדרש ממני כושר גופני שלא הייתי בכלל קרוב אליו. בנוסף סבלתי מפציעות ותחושה לא טובה לגבי כל נושא חווית הספורט. הבנתי שעליי להיכנס לכושר בסיסי. לכן, כצעד ראשון, רכשתי מסילה והתחלתי לצעוד עליה פעמיים בשבוע בשילוב ריצה. זה די שיעמם, רציתי לגוון ולהגביר את עוצמת האימונים. לאחר מספר מועט של ריצות שטח השתתפתי במרוץ המסורתי להקפת התבור (11 ק"מ) ללא הכנה רבה, בקושי סיימתי אותו וגם נפצעתי תוך כדי האימונים.

בשנת 2010 נפתחה במזכרת בתיה קבוצת טריאתלון בה הכרתי את הענף המשלב עצימות גבוהה יחסית וגיוון שחיפשתי בספורט. בטריאתלון למעשה "חזרתי לילדות" – כל מה שעשיתי בילדות (שחייה, אופנים ריצה) אך אף פעם לא באופן מסודר ושיטתי. בקבוצת הטריאתלון הכרתי את המאמן שי פיפמן והתאמנתי אתו במשך תקופה. במסגרת אימוניו רצתי באותה שנה לראשונה את חצי מרתון תל אביב.

בהמשך נסעתי במסגרת משפחתית לשנת שבתון ביוסטון, טקסס ארה"ב. שם נחשפתי לראשונה ליתרונות של תוכנית אימונים אישית. שי כתב לי תוכנית אישית כשבמקביל חיפשתי והצטרפתי לקבוצות רכיבה במקום. בארה"ב השתתפתי בחצי מרתון בסן אנטוניו. תחרות מדהימה ברמת הארגון והיקף המשתתפים ( למי שמכיר Rock&Roll Marathon הנודד בין הערים הגדולות בארצות הברית ומשלב ספורט מוסיקה כיף והפנינג אדיר). אין ספק שאירוע זה נתן לי חשק לעוד והרבה…

מיקי זיידה

עם חזרתי לארץ לצערי לא התאמנתי באופן סדיר תקופה ארוכה יחסית, עד שהצטרפתי למחנה אימונים של ה– Pipman Team במצפה רמון (אפריל 2013). אז "נפל האסימון" – חייבים להפוך את הספורט לתחום יותר מסודר ורציני בחיי. האימונים המסודרים בתוספת תוכנית אישית של שי וההוואי החברתי בקבוצה סייע לי להציב מטרות ולהגשימן תוך זמן קצר ביותר.

התחלתי להשתתף בתחרויות טריאתלון (טריאתלון ת"א במאי 2013 וטריאתלון המכבייה ביולי 2013) , ששיאן היה השתתפות במקצה חצי איש ברזל ב "ישראמן נגב" בינואר 2014 . ההשתתפות בתחרות כזו באווירה שהייתה והחברים לקבוצה שבאו לחוות את החוויה ולעודד היו בשבילי אירוע מכונן שאזכור שנים רבות. אין ספק שאחזור על חוויה זו ואציב מטרות חדשות.

6 הסיבות העיקריות שעזרו לי להצליח ולהתמיד בספורט:

  1. שילוב הספורט כחלק מאורח החיים קשה לשלב בחיים התובעניים של היום "חוגים" ופעילויות פנאי השואבים זמן יקר (שהינו המשאב המתכלה הגדול ביותר שלנו). לכן הפיכה של הספורט לסוג של אורח חיים הקיים תמיד ברקע מקל פסיכולוגית ומעשית על כל היכולת של ניהול הזמן הפנוי. כלומר אתה לא מתלבט בשאלה: האם להתאמן השבוע? זה ברור מאליו שמדובר בפעילות כמעט יום יומית.  סוג השאלות הינן יותר בכיוון באיזה שעה כדאי להשחיל אימון במהלך היום?  או באילו ארועים ספורטיביים החודש כדאי להשתתף  ? הכל הופך להיות קל יותר עם שינוי הגישה בחשיבה.
  2. מסגרת אימון מסודרת ומקצועית כשניסיתי להתאמן ללא מאמן נפצעתי מספר פעמים. לעיתים ספורטאים חובבניים  "מפספסים" אימונים וממהרים להשלים את הפער ו/או מציבים אתגרים גבוהים מדי בטווח לא סביר, או סתם אינם מודעים למגבלות הגופניות שלהם שנוצרו ברבות השנים.  
  3. בחירת מאמן  שי פיפמן כמאמן מקפיד מאוד להתאים את האימונים למתאמן העומד מולו, לרמה שלו, ולמטרות שהציב לעצמו. יש לו את היכולת למקם אותך מול אתגרים ריאליים: ולכוון אותך למטרה מאתגרת מצד אחד אך מתאימה לך מצד שני. כאשר רציתי להציב מטרה של טריאתלון אולימפי אמר לי: " אתה יכול לעשות הרבה יותר – מציע שתתכונן לחצי איש ברזל בעוד חצי שנה!". וזה הצליח הודות לתמיכה והפרגון שלו.
  4. הצבת מטרה הצבתי לעצמי מטרה זה תרם לפריצה גדולה ביכולת, זה משפר את יכולת ההתמדה. אתה יודע שיש יעד שאתה רוצה להגיע אליו. אתה נדרש לנהל את הזמן הפנוי שלך ביעילות ולעמידה ביעדים שהוצבו.
  5. תכנית אימונים אישית תוכנית אימונים אישית מונעת פציעות מיותרות. זה סוג של פינוק אדיר לעוסקים בספורט. מצד אחד אתה ספורטאי חובבן אך מהצד השני אתה מקבל התאמה מקצועית ברמה הגבוה ביותר שיש המתאימה ליכולת שלך. שי פיפמן כתב לי תכנית אימונים אישית המשלבת את המטרות שאותם סיכמנו עליהן. התוכנית מגוונת מאוד, גמישה לשינויים, משלבת דברים שאני אוהב לעשות אך לא פחות חשוב חיזוק ודגש על נושאים פחות חזקים הדורשים יותר דגש באימונים.
  6. שילוב של אימוני קבוצה שילוב של אימוני קבוצה ההוואי החברתי שנוצר, התמיכה, השיתוף, הטיפים וחילופי המידע תורמים רבות. שי פיפמן חושב תמיד על חוויית האימון, מסלולי אופניים מגוונים, שינויי קצב בריצה, אימוני אינטרוולים (אימוני הדגל של הקבוצה בימי שני בספורטק), אימוני שחייה מגוונים ומאתגרים. לשי יש את הכישרון הגדול לבנות אימון לקבוצה שלמה עם גישה אישית ודגשים לכל מתאמן בקבוצה.

עוד כמה מילים על שי, המאמן

הוא אדם וחבר! עם לב רחב שאוהב לעזור ואוהב חברת אנשים. כאשר מציבים בפניו אתגר או שאלה – תמיד יחזור אליך מהר וייתן מענה נכון ומקצועי. הצניעות שלו מקרינה על דרך העבודה שלו. הניסיון שלו באימון אדיר ומורגש בכל אימון. הוא עובד בנועם עם הקבוצה. למרות היותו ספורטאי גדול בפני עצמו יש לו את היכולת האדירה והנדירה לקלוט את יכולתך האישית ומצבך האישי מבחינה גופנית ולתרגם זאת לסדרת תרגילים המותאמים אישית אליך (זמנים, קצב וכו') וגם להצבת  מטרות ריאליות הניתנות להשגה על ידך ברמה העונתית והשנתית. בקיצור, שילוב של דוגמא אישית, ניסיון רב  לצד ידע המייצר תוצאה מדהימה של אימון והדרכה מעולים המניבים תוצאות מוכחות.

השאר תגובה