By – On ינואר 22, 2014 – In טיפים, מוטיבציה With 1 Comment

טיפים למירוץ מרתון ראשון

ברוריה

מי היה מאמין שבגיל 48 בתקופה קצרה כל כך אגיע למרתון מלא

יום ריצת המרתון במשחקים האולימפיים היה יום חג. היינו מתיישבים בשעות אחר הצהרים בסלון הבית וממתינים בכליון עיניים לרץ שיגיע ראשון להקפת הסיום באצטדיון האולימפי. אני זוכרת את דברי הקישור ואת התנסחותו של השדרן שהפליג בשבחיהם של רצי המרתון כוח הסיבולת והנחישות להם נדרשו בכדי לסיים את המרוץ.

כך היה בילדותי. מעולם לא חשבתי שמספר עשורים לאחר מכן ארוץ בעצמי מרתון…..

כשאני נזכרת באמי בגיל 45 זכורה לי אישה מבוגרת, מבקרת תכופות אצל רופאים, נחה הרבה, מבשלת, לובשת בגדים תואמים לגילה.

לפני כחודשיים , ישבתי לפגישה עם המאמן שלי, שי פיפמן  כדי לבנות תכנית אימונים  לריצת המרתון. "תרוצי בטבריה כאימון" הוא אמר, "המטרה שלך היא מרתון תל- אביב".

אני סומכת על שי מאוד, לכן מיד, ללא התלבטות השבתי שכמובן  אעשה זאת.

מספר שבועות לאחר מכן- ראיתי ביומן שמרתון טבריה מתקרב, שאלתי אותו אם לדעתו אוכל לעמוד בריצת המקצה המלא בטבריה והוא השיב : " נראה בחודש הבא, כשתרוצי 28 ק"מ."

"28 ? ? ?" שאלתי, "אולי 30" הוא ענה. באותה תקופה המרחק המקסימלי שרצתי היה 14 ק"מ. זה היה בחודש אוקטובר. כששואלים אותי כמה זמן לוקחים האימונים למרתון אין לי תשובה, זו הסיבה.

מי היה מאמין שבגיל 48 בתקופה קצרה כל כך אגיע למרתון מלא. אמנם אני רצה כבר כשבע שנים, התחריתי במספר חצאי מרתון ולפני שנתיים אף ניסיתי להגיע למרוץ מרתון אך נפצעתי.

הפעם אני מסכמת ניסיון מוצלח, חווייתי, מאתגר ומאוד לא תואם גיל.

"את כבר לא בת 18!" אמר לי רופא המשפחה שלי כשביקשתי ממנו לבצע בדיקות. "גם אתה לא!" השבתי , "אבל אתה רוכב על אופנוע כמו בן 16".

טיפים חשובים

חשבתי מהם הטיפים שאני יכולה להעלות מהדרך שעשיתי כאישה, בגיל המעבר (גיל לא פשוט לכל הדעות), שהצליחה לרוץ מרתון ראשון בגיל 48 ולעשות תוצאה לא רעה.

  1. בחרי מאמן טוב, מקצועי ומיומן.
    מאמן שיש לו רזומה ואת יכולה לתקשר אתו בצורה מיטבית, לקטר – והרבה, לפרוק ולחפור.
  2. היצמדי לתכנית  ואל תסטי.  
    מותר כאמור לקטר, להתווכח, להביע דעה ולהתלונן – אך אסור בתכלית האיסור לסטות מהתכנית.
  3. שמרי על תזונה הגיונית, מאוזנת
    בגיל המעבר יש נטייה להתקפי רעב בלתי נשלטים לאחר אימוני נפח וסיבולת ארוכים. אל תתפתי. כל ק"ג ניכר בריצה, מאט את הקצב ומכביד.
  4. קחי תוספי תזונה
    לי באופן אישי המגנזיום עזר מאוד והשאיר אותי בריאה וכשירה. לא סבלתי כמעט מהתכווצויות שרירים.
  5. כשהגוף מסמן לנוח, הישמעי לו.
    כאמור הישמעי גם למאמן כשהוא אומר לנוח,  אישית זה היה ,כאמור קשה מאוד אבל הייתי ממושמעת.
  6. התאמני בקבוצה
    החברה, ההווי, הליווי והביטחון עולים והיאוש נעשה הרבה יותר נוח.

 לסיכום

במהלך האימונים שוחחתי עם  רצות מרתון רבות. הנשים איתם שוחחתי ספרו לי על משברים בזמן הריצה, על "קיר" לאחר 30 ק"מ, עליות קשות ובעיקר שלאחר המרתון הן נחו תקופה ארוכה, אני לא חוויתי משבר או קיר.

אולי הטיפ האחרון אך המשמעותי ביותר : לפני שאת מסיימת מרתון קבעי את הבא בתור.

חשוב לקבוע מטרה – אך לא פחות חשוב לסמן את המטרה הבאה אחריה.

אם את רוצה להגיע לריצת חצי מרתון או מרתון ולא יודעת איך? נשמח לעזור

ליצירת קשר:

* שם מלא

נייד

דואר אלקטרוני

שאלות נוספות

תגובה אחת

  1. ברוריה השראה

השאר תגובה